Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Beneteau Antares 620 elektro

A hajó elődjét 2005 novemberében mutattuk be. Az a hajó kicsit nagyobb volt mint ez az új modell. A hajótest kicsit rövidebb lett, a kabin pedig hosszabb. A korábbi kemény vonalú, komoly munkagép mára egy kicsit finomodott, általánosabb használatra is alkalmassá vált.

Balatonfűzfőn, autentikus környezetben teszteltünk egy hajót, amelynek legnagyobb megengedett motorteljesítménye 115 lóerő. Mi egy hat lóerős benzinmotornak megfelelő elektromotoros változatot próbáltunk. Ez az első találkozásom az új Antares 620-assal. Csinosabb lett mint az elődje volt, amit nagyon szerettem. Az a hajó tele volt okos ötletekkel, amelyek mind a horgász kényelmét szolgálták. Ilyen például a hajó farába szerelt rúdkormány, ami a beépített dízelmotoros változathoz járt. Nagyon okos ötlet, hogy a hajót a farból lehet irányítani, jelentősen megkönnyítve ezzel a horgász dolgát. Ez a szerelvény az új hajóban is megtalálható. A teszthajóban nem volt, hiszen ez a darab egy külmotoros változat.

 

Rúdkormány helyett egy 24 voltos Torqeedo Cruise 2.0 motor szerénykedik a hajó farában. Bizalmatlanul méregettem a meglepően kicsi szerkezetet. A kikötőmester megnyugtatott, hogy számos akkumulátor dolgozik a hajó aljában. Hamar kiderült, hogy a hatótávolság két dologtól függ. A gázkar állásától és az akkumulátorok számától. A motor fogyasztása teljes gáz esetén 80-85 A, ami praktikusan azt jelenti, hogy két, sorba kötött 100 Ah akkumulátor egy óra folyamatos üzemre elég, két 230 Ah akkumulátor kétórásra. Természetesen jelentősen megnő a hatótávolság ha nem teljes gázzal közlekedünk.

 

A hajó orral állt a helyén. Így kényelmesen be lehetett szállni. A hajótest mozgásán érezni, hogy hiányzik pár száz kilónyi tömeg. A kabin mellett szűkös a hely. Ha beforgatjuk a puffereket már nem lehet előre jutni. Az orrban van egy kis tároló a horgony számára és egy kis pad, amin utazni lehet, vagy leülni és nekifeszülni a horgonykötélnek. A kajütbe tolóajtó vezet. A kormányosállás és a kabin egy légtér. Minden nagyon egyszerű. A kormányosülés kényelmes, a fakormány függőlegesen áll. Van egy kis konyha és egy ülőpad, valamint a kabinban egy kevés, alvásra nem elegendő hely. Egy kis kreativitással azért ki lehet alakítani egy egészen otthonos kis hálót, de a franciák ezzel nem terveztek.
A kilátás pazar, a színezett üvegek kellemesen szűrik a fényt. A villanymotornak nincs hangja. Elkötjük a köteleket és megindulunk hátra.

 

Egészen minimális hajtáshang van. A hajó szépen követi a kormány utasításait. Fura érzés. Ez a jószág afféle moped autó. A kis motor megtesz minden tőle telhetőt. Az eredmény maximum négy csomó. Nem rossz eredmény ez egy evezős hajóhoz képest. Ugyanis ez az alternatíva. Egy óra alatt megtehetünk több mint hét kilométert. Ki az a horgász, akinek ez nem elég? És közben nem kell megizzadni, figyelhetjük a halradart, vagy a GPS-t. Beszerelhetünk komoly hűtőládákat, van hozzá hely. A kis Antares nagyon fordulékony. Az oszlopsorok között teljes kört lehet vele leírni. Azonnal reagál a kormányra. A motor is meglepően agilis. Magabiztosan megállítja a hajót, finoman lehet vele parkolni.
Összességében az Antares 620-as elektromos változata az egyik legkényelmesebb horgászhajó ma a Balatonra. Ugyan nem használjuk ki a korszerű siklótest előnyeit, de azért büszkén vallhatjuk magunkat egy Beneteau tulajdonosának. Ha pedig úgy alakul, bármikor kaphat egy száztíz lóerős külmotort, amivel kitűnő hajó lesz a tengeren.

Technikai adatok
Hossz (m):
6,10
Vízvonal hossz (m):
5,95
Szélesség (m):
2,49
Maximális motor (LE):
115
Tesztmotor (LE):
6
Víztartály (l):
20
Üzemanyagtartály (l):
136
Tömege motor nélkül (kg):
110
Tömege robbanó motorral (kg):
1420
Merülése (m):
0,80
Magassága (m):
2,10
Kategória 6 fővel:
C

 


 

 

 

L. F., fotó: Szekeres



 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink